Annonce
Annonce
Annonce
Flere
Annonce
Annonce
Annonce

DBU indgår stort partnerskab med Salling Group

Ritzau/Flashscore
Det er DBUs største partnerskabsaftale nogensinde.
Det er DBUs største partnerskabsaftale nogensinde.Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Dansk Boldspil-Union (DBU) indgår en partnerskabsaftale med Danmarks største dagligvarekoncern, Salling Group.

Det oplyser DBU i en pressemeddelelse.DBU indgår stort partnerskab med Salling Group

Ifølge fodboldforbundet er det den største partnerskabsaftale nogensinde.

"Med Salling Group som partner kan vi i samarbejde styrke indsatser og tiltag for centrale områder som diversitet, rekruttering og arbejdet for fysisk og mental trivsel, som er vigtige for alle i dansk fodbold," siger administrerende direktør i DBU Erik Brøgger Rasmussen.

Aftalen omfatter alle landshold fra U16 og op til herre- og kvindelandsholdet. Den løber fra 2024 og til 2029.

”Som en af landets største arbejdspladser med butikker spredt over hele Danmark har vi en enorm berøringsflade, hvor over en million danskere hver dag lægger vejen forbi, og det giver os unikke muligheder for at påvirke og rykke på vigtige dagsordener gennem vores tilstedeværelse. Derfor er vi i Salling Group stolte over, at vi sammen med DBU har fundet fælles fodslag om et ambitiøst partnerskab, som sætter helt nye standarder for, hvordan vi sammen med DBU kan bidrage til at gøre hver dag bedre med et særligt fokus på vores fælles indsatsområder,” siger Anders Hagh fra Salling Group.

Salling Group vil være synlig på kvindelandsholdets træningstøj fra de kommende EM-kvalifikationskampe i maj og juni, mens de bliver synlige på herrelandsholdets træningstøj fra januar 2026.

Ungdomslandsholdene vil også fra efteråret 2024 have dagligvarekoncernens logo på træningstøjet.

Salling Group er Danmarks største dagligvarekoncern med supermarkederne Bilka, Føtex og Netto og har i alt 700 forretninger fordel over hele landet.