Real Madrid "ikke bekymret" over Mbappé-sag fra Stockholm
Mandag tøvede Mbappe ikke med at udtale sig på de sociale medier og erklærede, at de rygter, der satte ham i forbindelse med en voldtægtssag, var falske: "FAKE NEWS!!!! Det er ved at blive så forudsigeligt, dagen før en høring, som om det var et tilfælde."
Det forhindrede ikke fodboldverdenen i at gå i selvsving, men som timerne gik, blev detaljerne mere og mere betydningsfulde.
Om aftenen antydede flere svenske medier, at anføreren for det franske landshold er involveret i den voldtægtssag, der fandt sted i sidste uge på et hotel i Stockholm - det samme hotel, hvor Real Madrid-angriberen boede under den ferie, som hans klub havde bevilget ham.
Tirsdag kom der nye oplysninger frem. De svenske domstole bekræftede, at der var indledt en efterforskning, uden direkte at nævne Mbappes navn og hans mulige involvering.
Samtidig er franskmanden blevet fjernet fra en reklamekampagne, der er knyttet til hans klub. Men ifølge oplysninger, som Flashscore har set, har denne ændring intet at gøre med den svenske sag. Det er simpelthen et spørgsmål om markedsføringskvoter mellem Adidas og Nike.
For hvert Real Madrid-opslag på sociale netværk anvender klubben og mærkerne 3x1-reglen (tre Adidas-spillere for en Nike-spiller). Her er Jude Bellingham, Linda Caicedo og danske Signe Bruun med Adidas. Da opslaget er i basketballafdelingen, skal en af holdets spillere deltage, og valget er faldet på Sergio Llull. Han er sponsoreret af Nike.
Det vigtigste spørgsmål er den mediestorm, som Mbappe nu er indblandet i, og ifølge vores oplysninger kan vi bekræfte, at Madrid-klubben "ikke har nogen bekymringer" om sin nummer ni's mulige involvering i voldtægtssagen.
Real har fuld tillid til Mbappés erklæring om, at han ikke er involveret på nogen måde. Mbappe har dermed sin klubs støtte på et tidspunkt.